2 Nisan 2011 Cumartesi

çılgın toplar

hava yağmurluydu bugün, bahar yağmuru gibi değildi... kapalıydı üstüne üstlük, griydi, sessizdi, yalnızdı... bir de yanına kimse gelsin istemiyordu besbelli... bende ufacık alışverişim için çıktım dışarı sonra fazla rahatsız etmeden yağmuru döndüm evime... çoktandır aklımda olan daha doğrusu canımın deli gibi çektiği uyduruk atıştırmalarımdan patatesli çılgın toplar yaptım... uzun süre isim düşündüm ne demeli diye, daha önce hiç bir yemeğe isim vermek durumunda kalmamıştım bir de ne biliyim ne desem bilemedim işte... aklıma ilk gelen isimle idare edin... yapımı çok kolay bu topların hem görüntüsü güzel hem de tek lokmalık...
malzemelerle başlayalım;
4 iri patates
2 kocaman havuç
çeyrek demet maydonoz ya da dereotu koyun hangisini seviyorsanız
tercihen yeşil soğan da konabilir ben bu defa koydum.
biraz tuz , karabiber, kırmızı biber
içindeki sosumuzda ise;
2-3 diş sarımsak
1bardak kadar yoğurt
1-2 yemek kaşığı mayonez var
önce patateslerimizi bir güzel haşlıyoruz bu arada havuçlarımızı rendeliyoruz azıcık yağ döktüğümüz tavada biraz öldürüyor ama tam anlamıyla pişirmiyoruz iki çevirin alın işte...
sonra bu yarı ölmüş baygın havuçları  ince ince kıydığımız maydonoz ve yeşil soğanla karıştırıyoruz...
haşlanan patateslere biraz tereyağı katıp püre haline gelene kadar eziyoruz... sonra hazırladığımız havuçtu maydonozdu hepsini karıştırıp tuz ve biber ekliyoruz...
bulamaç gibi görünen püremiziden ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak yuvarlıyoruz... parmağımızla ortasınıda oyduk mu tamam işte!  tabağa dizip ortasına ayrıca hazırladığımız yoğurt mayonez sarımsak üçlüsünü döküyoruz tadından yenmiyor... yedikten sonra aile bireylerinin birbirlerine hohlamak suretiyle şakalar yapmasını da önermiyorum...
sevgi çiçek böcek aşkla filan kalın ne diyim...



burası da iyice yemek bloguna döndü diyen varsa gece gizlice gelir kulaklarını keserim ha! bu aralar böyle idare edin...

2 yorum:

  1. tarif için teşekkürler :) çok uğraştırmayarak artistik bir sunum hazırlamaya imkan tanıo, hemen denicem :=)

    YanıtlaSil
  2. @Cornflake Girl teşekkür ederim umarım beğenirsin :)

    YanıtlaSil